اولین جمعه‌ی امرداد هزار و سیصد و نود و دو

چهارمین سالگرد روز اقلیت‌های جنسی ایران

امرداد ۱۳۹۲ – ۲۰۱۳

این یک امرداد دیگر است که می‌آید و این یعنی این‌که نخستین جمعه‌ی امرداد ماه، همان روزی که بر آن بودیم تا روز شادباش و غرور اقلیت‌های جنسی ایرانی باشد، یک سال دیگر بزرگ‌تر شده است و هنوز دوام آورده است و نفس می‌کشد.

چهارمین سالگرد روز رنگین‌کمانی‌های ایرانی

چهارمین سالگرد روز رنگین‌کمانی‌های ایرانی

امروز یک جمعه‌ی دیگر را داریم و این امید و پایداری است که سلام می‌گوید و خورشید گرم ماهی از تابستان درخشنده را نشان کرده است؛ نشان به آن نشان که ما ایستاده‌ایم و زندگی ادامه‌ی زندگی و حضور ادامه‌ی حضور انسانی است تنها و تنها به شرط انسان‌بودن.

اکنون و در این زمان می‌توانیم این باور را به سخن در آوریم که همه‌ی ما یعنی همه‌ی ما با تمام تفاوت‌هایمان و با تمام اشتراک ما در شرایط انسان‌بودگی و می‌توانیم این را به سخن در آوریم که ما بودیم که همه‌ی ما بودیم و می‌توان دید که این همه‌ی ما با تمام اختلاف‌ها و تفاوت اندیشگانی و روشی، اکنون در دل رنگین‌کمانی‌ها زیست می‌کند و آن‌چه می‌توانست هراس جدایی و چندپارگی باشد، اکنون فرصت رنگین‌کمانی شده است و این زیباست.

ما، رنگین‌کمانی‌ها، به‌عنوان بخشی از جامعه‌ی ایرانی و همین‌طور به‌مثابه بخشی از جماعت انسانی، در تمرین خود بودن، یگانه‌بودن و درعین‌حال باهم‌بودن، تمرین هم‌زیستی و گونه‌گونی کردیم و این مسیر هم‌چنان در ادامه است.

امرداد ماه یک‌هزار و سی‌صد و نود و دوی خورشیدی را در حالی گرامی می‌داریم که می‌دانیم هنوز راه زیادی باقی مانده است و اطمینان داریم که برای بودن در این راه و ادامه‌ی مسیر، همه‌ی ما در کنار هم بایستی که گام برداریم و مراقب هم باشیم.

به امید امردادهای گرم و درخشنده

رنگین‌کمانی‌ها

امرداد ۱۳۹۲

پنج‌شنبه ۲ امرداد ماه ۱۳۹۳ خورشیدی

لینک بیانیه در وبلاگ رنگین‌کمانی‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.